Bu program kursiyerlerin;

 

  1. Meslekle ilgili teknolojik gelişmeleri takip etmelerini,
  2. İş güvenliği kurallarına uygun çalışmayı alışkanlık haline getirmelerini,
  3. Web tasarımın ticari hayattaki önemini kavramalarını,
  4. Ülke ekonomisine katkıda bulunmalarını,
  5. Mesleki alanlara yönelik girişimcilik ruhunu kazanmalarını,
  6. Zamanı, enerji   ve  malzemeyi  ekonomik  kullanma  alışkanlığı

kazanmalarını,

  1. Çalışmalarında iş ahlakı kurallarına uymalarını amaçlamaktadır.

KONU DAĞILIM TABLOSU

KONULAR SÜRE(SAAT)
1. Web Tasarımının Tanımlanması Ve Tasarımda Kullanılan 

Programlar

1
2. Photoshop Programının Genel Tanıtımı Ve Photoshop’a 

Giriş

1
3. Photoshop Menüleri,         1
4. Photoshop Toolbox Araçları.         1
5. Photoshop’un Kayan Paletleri,         1
6. Metnin Temelleri;         1
7. Rectangular Marquee         1
8. Renk teorisi;RGB,CMYK         1
9. Boyama Tekniklerine Giriş.         1
10. Line ,Eraser.         1
11. Pencil, Paintbrush, Etedropper Araçları         1
12. Airbrush, Fade Seçenekleri.         1
13. Görüntü İşlemeye Giriş.         1
14. Dodge, Burn, Sponge, Blur, Sharpen Araçları,         1
15. History Bruhs         1
16. Sayısallaştırma, Görüntü Boyunun Değiştirilmesi.         1
17. Çözünürlük         1
18. Kontrast ayarları, Transform Araçları         1
19. Actions Ve History Paletlerinin Kullanılması.         1
20. List Ve Buton Kipleri         1
21. Filtreler         1
22. Özel Efektler         1
23. Blur, Noise, Sharpen, Render, Clouds, Distort, Stiylize Filtrelerin 

Kullanılması

1
24. Katmanlarla Çalışmak.      1
25. Layer Mönüsü      1
26. Katanların Birleştirilmesi Ve Düzleştirilmesi,      1
27. Rötüş Ve Renk Düzeltme.      1
28. Görüntünün Çözümleme, Levels, Curves, Dodge Ve Burn 

Araçların

1

 

29. Kırışık Ve Çillerin Rötüşlenmesi, Levels, Curves, Eyedropper 

Araçları

1

 

30. Web Ve Multimedia İçin Renk Kalibrasyonu      1
31. Web Ve Multimedia İçin Görüntü Çözünürlülüğü Seçimi,      1
32. Save As, Save A Copy Komutları.      1
33. Eps, Png, Tiff, Bmp,, Pdf Dosyalarıyla Çalışmak.      1
34. Telif Hakkı Kanunları      1
35. Filtreler İle Foto Düzenlanme Uygulaması      1
36. Filtre Kullanarak Metin Düzenleme Uygulaması      1
37. Tools Menüsü İle Ve Filtre Kullanarak Nesne Oluşturma 

Uygulaması

1

 

38. Web İn Dili Html’ye giriş, Tanı, Yapısı,      1
39. Http Ve Tcp/lp, Tanımları Ve Aralarındaki İlişki,      1
40. Web Dorweer (Web Tarayıcısı) Nın Tanımı Ve Özellikleri,      1
41. Html De Metin, Grafik Ve Multimedia Öğeleri,      1
42. Html De Renkler, Rgb Ve Hekadesimal Renk Koduna Yakın 

Bakış.

1

 

43. Etiketler Ve Parametreler.      1
44. Html De Sayfa İçeriği Düzenleme      1
45. <P>, <Center> Etiketleri      1
46. <Blockquote> Etiketi.      1
47. <Big>, <Small>      1
48. <Nbor>, <S>, <Pre>, <Sub> Ve <Sub> Etiketleri.      1
49. Listeler ; <Basefont> (<OI>, <UI> , <Dı>.      1
50. Grafik Ve Renkler;      1
51. Hspace- Vspace, Border Parametreleri      1
52. Bağlantılar,      1
53. Acceskey, Title, Target Parametreleri      1
54. Resim Haritaları (İmage Map).      1
55. Tablolar; Border, Cellpaddig, Cellspacing Parametreleri,      1
56. Tablo Ve Hücreleri.      1
57. Hücreleri Birleştirme,      1
58. Tablo, Bordercolor Ve Bordercolordark, Bordercolorlight      1
59. Yapı İskeleti Olarak Tablolardan Yararlanma.      1
60. Çevreler; Frameborder, Border, Bordercolor Parametreleri,      1
61. Framespaing, Frameborder Parametreleri,      1
62. Noresize , Scrolling Parametreleri.      1
63. Marginwidth, Marginheight Parametreleri,      1
64. Html DeFor Ve Cgı, Formun Bölümleri.      1
65. Fodra Doldurulacak Boşluklar, Form Öğeleri, Cgı.      1
66. Css (Stil Şablonları), Sınıf Ve Kimlikli Seçiciler.      1
67. Denetlenebilir Stil  Özellikleri , Css-P (Css-Positioning)      1
68. Meta Etiketleri, Html Ve Multimedia      1
69. Html De Butonlara Link Atamaları      1
70. Html De Nesnelere Link Atamaları      1
71. Html De Sayfa Tasarımı Uygulaması, Örneği.      1
72. Html De Sayfa Tasarımı Uygulaması, Örneği.      1
73. Html De Sayfa Tasarımı Uygulaması, Örneği.      1
74. Html De Sayfa Tasarımı Uygulaması, Örneği.      1
75. Flash Mx Programına Giriş.      1
76. Flash Mx ‘ İn Tanıtımı, Kullanım Aaçları Ve Genel Yapısı      1
77. Zaman Çizelgesinin Tanıtılması,      1
78. Tools Menüsünün Tanıtılması.      1
79. Tools Menüsü,      1
80. Line , Laso , Pen , Oval Tol , Rechtengular, Paint Bucket, Silgi,      1
81. Diğer Tools Menüsü Araçları.      1
82. Animasyonun Tanıtımı, Flash Prograında Animasyon,      1
83. Sanal Ortamda Animasyon      1
84. Kare Kare Animasyon.      1
85. F7 , F6 Tuşları      1
86. İlk İle Son Kare Arasındaki Hareket      1
87. Transformation Araçları      1
88. Group Ve Ungroup.      1
89. Manuel Döndürme      1
90. Animasyon Ayarları;      1
91. Save Default, Ctrl menüsündeki Coop Playback      1
92. Modify- Breakapart  , Panels – Storek      1
93. Animasyonun Uzatılması, Ters Yönden Çalıştırılması.      1
94. Flashta Shape Animasyonlarına Giriş,      1
95. İnsert Menüsünün Öğeleri;      1
96. Çalışılan Sahneler.      1
97. Grafiklere Renk verme.      1
98. Kütüphanenin Kullanılması.      1
99. Sahpe Animasyonu.      1
100. Motion Animasyona Giriş      1
101. Kütüphane Kullanımı,      1
102. Objekt Action  Menüsün      1
103. Flash Ta Buton Oluşturma;      1
104. Kayan Yazılar.      1
105. Foto Animasyon Uygulamaları.      1
106. Objekt Action İle Mouse Şeklini Değiştirme,      1
107. Yayın Aşamasında Flash Animasyonlarının Uzantıları.      1
108. Link Atamaları.      1
109. Animasyon İçinde Animasyon Oluşturma.      1
110. Kare Kare Animasyonları Oluşturulması)      1
111. Shape Animasyonları. Oluşturulması)      1
112. Motion Animasyoları Oluşturulması)      1
113. Dreamweaver’a Giriş,      1
114. Programın Genel Tanıtımı,      1
115. Dreamweaver İle Web Tasarım.      1
116. Araçları İncelemek,      1
117. Font Rengini Ayarlamak,      1
118. Fontu Ve Font Boyutunu, Rengini Değiştirmek.      1
119. Flash Metni Eklemek, flash Metnini Değiştirmek.      1
120. Grafiklerle Çalışmak.      1
121. Resim Etrafına Sınır Eklemek.      1
122. Resimlerin Çevresine Metin Sarmak.      1
123. Flash Butonları Eklemek, Değişiklik Yapmak,      1
124. Linklers Oluşturmak.      1
125. Sayfa Düzeni Elemanları.      1
126. Tablo Elemanlarını Seçmek Ve Düzenlemek,      1
127. Kullanıcı Etkileşimi Eklemek      1
128. Açılır Bir Menü Oluşturmak.      1
129. Site Yönetmeni.      1
130. Check İn, Ve Check Out,      1
131. Erişilebilirlik      1
132. Kütüphaneleri kullanmak.      1
133. Şablonlar Kullanmak      1
134. Bir Şablona Dayalı Sayfa Oluşturmak      1
135. Çerçeveler Oluşturmak.      1
136. Varolan Bir Sayfanın İçeriğini Kontrol Etmek.      1
137. Formlar Oluşturmak.      1
138. Kod Düzenlemek      1
139. Tag Sellector,      1
140. Style Sheetleri Kullanmak.      1
141. Find And Replace Kullanmak      1
142. Aramak Ve Değiştirmek.      1
143. Katmanlar Oluşturak      1
144. İç İçe Katmanlar.     1
145. Drag Layer.     1
146. Zaman Çizgisiyle Animasyon.     1
147. Animasyon Katmanlarını Oluştumak.     1
148. Anahtar Kareleri Ayarlamak.     1
149. Cute Ftp Programının Tanıtılması.     1
150. Cute Ftp ile İnternet Ortamına Site Aktarılması.     1

                KONULARIN AÇILIMI VE ÖZEL AMAÇLAR

Bu programı başarı ile tamamlayan her kursiyer:

  • Web tasarımın ne olduğunu bilir ve hangi programlarla web tasarım yapıldığını

Bilir.

  • Photoshop hakkında bilgi sahibi olur.
  • Her bir aracın ne olduğunu, nasıl kullanıldığını bilir.
  • Genel ve kendi tercihlerine göre dosya kaydeder, geri yükleyebilir, dosya değerlerini değiştirebilir.
  • Metin biçimlerini bilir, typ iletişim kutusundaki özellikleri kullanabilir.Metin ile ilgili değişiklik ve ayarları yapabilir,metne efekt uygulanabilir, katmanları kopyalanabilir.
  • Dosya üzerinde istediği objeleri seçerek ön ve arka plan rengini değiştirebilir.
  • Renk teorisini anlar ve nerede hangi rengi kullanması gerektiğini bilir.
  • Nesne ve objeleri boyayabilir.
  • Araçların özelliklerini bilir, nasıl kullanacağını bilir, bu araçlarla nesne şekil çizebilir.
  • Görüntü üzerinde istediği değişikliği yapabilir.
  • Araçların özelliklerini bilir, yarattıkları etiketleri bilir, nasıl kullanacağını bilir.
  • History menüsüyle işlemlerini geri alabilir, ve geri boyayabilir
  • Photoshop üzerinde yaptığı çalışayı sayısallaştırabilir, boyutunu değiştirebilir.
  • Çözünürlük, görüntü ebadını hesaplayabilir, çözünürlülük seçebilir ve farklı alanlar için ayrı hesaplayabilir.
  • Transformation araçlarını kullanabilir, kontrast ayarlarını yapabilir.
  • Sık yaptığı işlemleri actions ile kaydedebilir, yaptığı işlemleri geri alabilir.
  • Liste ve buton’un ne olduğunu bilir, oluşturabilir, düzenleyebilir, oynatabilir.
  • Photoshop filtrelerini tanır, özelliklerini, ve nasıl kullanıldığını bilir.
  • Filtrelerin uygulama alanlarını bilir, özel efekt yaratabilir.
  • Bu filtrelerin ne tür değişiklik ve özellik yarattığını bilir ve kullanabilir.
  • Katmanları tanır ve onlarla çalışabilir.
  • Layer menüsü ve paletini tanır, kullanabilir, katman oluşturabilir, sırasını sdeğiştirebilir.
  • Katmanları birleştirebilir. Silebilir, kopyalar.
  • Bir fotoğrafı düzenlemek için rötüş atabilir ve renklerini düzenleyebilir.
  • Görüntüyü çözümleyebilir ve dodge , burn araçlarıyla aydınlık ve karanlığı ayarlayabilir.
  • Fotoğrafa rötüş atabilir, istenilen değişikliği yapabilir, araçları kullanabilir.
  • Web ve multiedia için renk kalibrasyonunu yapabilir.
  • Web ve multimedia için görüntü çözünürlüğünü seçer, jpg , gif dosya formatını bilir, grafik oluşturabilir.
  • Dosyaları alabilir ve gönderebilir, komutları kullanabilir, dosya formatını değiştirebilir.
  • Eps,png,tiff,bp, pdf dsyalarıyla çalışabilir ve bu formatta kaydedebilir.
  • Telifin ne olduğunu bilir, kanunlarını bilir.
  • Html ve tcp/ıp protokollerini bilir, tanımlarını yapabilir, aralarındaki ilişkinin ne olduğunu bilir.
  • Web tarayıcılarını bilir, özelliklerini bilir.
  • Html de metin yazımı ve ultimedia öğelerini bilir ve uygulayabilir.
  • Html de renk tanımlarını bilir, rgb ve hekadesimal renk kodu hakkında bilgi sahibi olur.
  • Metin düzenlemelerinde kodların ne olduğunu bilir ve kullanabilir.
  • Parametrelerin ne odlunu bilir ve uygulamasında bunları kullanabilir.
  • Bağlantıları bilir ve iki obje veya nesne arasında bağlantı kurabilir.
  • Çalışmalarında image  map kullanmayı bilir.
  • Tabloyu renklendirebilir, grafik kullanabilir.
  • Tablo ve hücre ebatlarını değiştirebilir. Hizalar.
  • Hücre birleştirebilir.
  • Tablo oluşturabilir ve renklerini istenilen biçime göre uygulanabilir.
  • Çerçeve oluşturulabilir, çizgi oluşturulabilir renklerini değiştirebilir.
  • Form oluşturabilir cgı programlarını tanır.
  • Formun içeriğine yönelik düzenlemeleri yapabilir.
  • Stil şablonlarını tanır ve uygulamalarını kullanabilir.
  • Denetlenebilir stil şablonlarının özelliklerini bilir.
  • Meta etiketleri ; htl ve multimedia hakkında bilgi sahibi olur.
  • Html ve butonlara link verilebilir.
  • Html ve nesnelere link verilebilir.
  • Flash programı ve kullanımı hakkında bilgi sahibi olur.
  • Zaman çizelgesinin ne amaçla kullanacağını bilir, tools araçlarını tanır.
  • Döndürme araçlarını tanır ve kullanabilir.
  • Nesneleri birleştirip parçalayabilir.
  • Eliyle döndürme yapabilir ve nesneye şekil verebilir.
  • Animasyonun oynamasıyla ilgili ayarları yapabilir.
  • Sayfa ayarlarını Yapabilir ve animasyonu sürekli çalıştırabilir.
  • Nesneyi parçalayıp renk geçişlerini sağlayabilir.
  • Animasyonu uzatabilir, ve tersten çalıştırabilir.
  • Shape animasyon hakkında bilgi sahibi olur .Diğer animasyonlarla arasındaki farkı bilir.
  • İnsert menüsünün öğelerini tanır , ve kullanabilir.
  • Animasyona isim verip, convert , edebilir, çalıştığı sahneyi düzenleyebilir.
  • Grafiklere renk verebilir.
  • Kütüphaneyi kullanabilir, kayıt alıp kayıt kullanabilir.
  • Shape animasyonu oluşturabilir.
  • Motion animasyonu hakkında bilgi sahibi olur, diğerleri arasındaki farkı bilir.
  • Nesne şekillendirme  araçlarını tanır ve kullanabilir.
  • Araçlarını kullanabilir.
  • Diğer tools menüsü araçlarını tanır ve kullanabilir.
  • Animasyonun ne olduğunu bilir.Flash animasyonları hakkında  bilgi sahibi olur.
  • Animasyonun özelliklerini bilir, farklılıkları tasbit edebilir, etiketleri saptayabilir.
  • Zaman çizelgesini kullanarak kare kare animasyon oluşturabilir,
  • F7 ve F6 tuşlarını yerine kullanmayı bilir.
  • Animasyonu değiştirebilir, nesnesinin hareketini ve şeklini değiştirebilir. Animasyonu çalıştırabilir.
  • Kütüphane kullanabilir, alan açar, nesne kaydeder, zaman çizelgesini düzenleyebilir, F6 tuşunu kullanabilir.
  • Motion animasyonunu durdurabilir, objekt animasyon menüsünü kullanabilir, araçlarını kullanabilir.
  • Flashta buton oluşturabilir.Nesneleri butona çevirebilir.Araçları kullanabilir.
  • Kayan yazı oluşturabilir, kaya özelliklerini değiştirebilir.
  • Foto animasyoun yapılabilme özelliklerini bilir ve yapabilir, renk değişimini sağlayabilir.
  • Mause şeklini değiştirebilir.
  • Yayın aşamasında flash animasyon uzantılarını bilir ve uygular, kayıt biçimlerni tanır.
  • Butonlara ve yazılara link atayabilir.
  • Animasyon içinde animasyon yapabilir.
  • Dreamweaver programını tanır, diğer programlar ile arasındaki farkı bilir.
  • Dreamweaver ile web tasarım hakkında bilgi sahibi olur, metin tabanlarını bilir, html kodlarını bilir ve değiştirebilir.
  • Araçları tanır, panellerle nasıl çalışacağını bilir, başlık, arkaplan rengi verebilir.
  • Font rengini verebilir, metin yerleştirebilir, metin ithal eder, metni biçimlendirebilir.
  • Font boyutunu değiştirebilir, html sitili ekleyebilir, özel karekter ekleyebilir.
  • Flash programından metin aktarabilir.
  • Grafiklerle çalışabilir, ekler, boyutlandırabilir, yeniler, resim yerleştirebilir.
  • Resim etrafına sınır ekleyebilir, sık kullanılanlar ile yönetebilir.
  • Resimlerin etrafına metin sarabilir.Boşlukları düzenler, resi yer tutucu ekleyebilir.
  • Flash butonları ekler, değişiklikleri yapabilir.
  • Linkler oluşturabilir e-posta linkleri ekleyebilir, grafik hipermetin , linkleri ekleyebilir.
  • Sayfa düzeni elemanlarını tanır, kullanabilir; tablo düzenini değiştirebilir, standart tablo yapabilir.
  • Tablo elemanlarını seçebilir, düzenleyebilir, tablo ihraç edebilir, resim kullanabilir, iç içe geçmiş tablo yapabilir.
  • Kullanıcı etkileşimlerini ekleyebilir; resim ekler, eylemleri ve olayları düzenler, tarayıcıyı kontrol edebilir.
  • Açılır bir menü oluşturabilir.
  • Oluşturmuş olduğu siteyle ilgili yenilikleri ve değişiklikleri düzenleyebilir.
  • Klasör ve pencere ekleyebilir.
  • Katmanlar oluşturabilir.İsimlendirebilir, değişiklik yapabilir.
  • Katmanların görünürlük sırasını değiştirebilir iç içe geçmiş katmanlar ve ızgara ve cetvel seçeneklerini ayarlayabilir.
  • Drag layer davranışını kullanabilir, katmanları tabloya çevirebilir.
  • Zaman çizelgesiyle animasyonda nesneleri, anahtar kareleri kullanarak konumlandırıp hareketlendirebilir.
  • Bir katman hattını kaydedebilir, resim özelliklerini değiştirebilir, animasyon katmanlarını oluşturabilir.
  • Anahtar kareleri ayarlar, zaman çizgisine davranışlar ekleyip oynatabilir.
  • Cute ftp prograını tanır ve site aktarımı yapabilir.

                                        İŞLENİŞ

Dersin Adı                  :Web Tasarım Kursu.

Konu                             :Web İn Dili Html’e Giriş, Tanımı, Yapısı,

Süre                               :Bir Ders Saati.

Yöntem ve Teknikler :Anlatım Yöntemi, Soru – Cevap Tekniği, Gösterip Yaptırma Tekniği.

Araç – Gereçler          :Bilgisayar, Uygun Yazılım (Html Dili)

Amaç                           :Html Kodlarını Öğrenme, Uygulanabilir Duruma Gelme.

         ÖĞRETME VE ÖĞRENME ETKİNLİKLERİ

Öğrenme ve öğretme etkinlikleri, web tasarımın özelliklerini, kullanım alanlarını, tasarım özelliklerini açıklama ve tanıtmaya yönelik öneriler biçiminde hazırlanıştır. Öğretmen, bunları aynen ya da değiştirerek uygulayabilir. Ayrıca kursiyerlerin düzeyi , konun özelliği  ve olanaklara göre aynı amaca yönelik  başka etkinliklerde düzenleyebilir. Öğretmen söz konusu bilgi, beceri ve tutumları kursiyerlere kazandırmak için amaç ve konuların  düzey ve özelliklerine göre, tartışma, örnek olay, problem çözme, beyin fırtınası, gösterip – yaptırma soru cevap görüşme gibi yöntem ve teknikleri kullanabilir.

Öğretmen “web tasarımın özelliği nedir?” sorusunu sorar ve yeterli sayıda kursiyere söz vererek tartışma açar. Web tasarın özelliğini anlatır.

Web Tasarım Özelliği:amacına uygun , sanatsal tarz, renk teorisi, dizgi ve diğer görsel unsurların tespiti olduğunu anlatır.

Bililgilerin nasıl düzenlenmesi ve bağlanması gerektiğini gösteren bilgi tasarımının önemini açıklar, yapılmış ürünler de göstererek kursiyerleri motive eder.

Tasarım özelliklerininin neler olduğunu açıklar:

  1. a) Hypertext teorisi
  2. b) Teknik yazım
  3. c) Sistem Tasarımı
  4. d) Programlama
  5. e) İletişim ağı ve hizmet birimi tasarımı
  6. f) Ticari konular ve proje yönetimi gibi konulara hakim olmayı gerektirir.

                DEĞERLENDİRME ETKİNLİKLERİ

Değerlendirme etkinlikleri, kursiyerlerin amaçlarla edinecekleri bilgi, beceri görüş ve tutumlara ne derece ulaştıklarının belirlenmesine yönelik olmalıdır.Öğretmen, amaçlara yönelik olarak, kursiyerin yorum yapacağı kavrama, uygulama, analiz, sentez düzeyinde yeni ve özgün sorularla bu bölümde önerilen ölçme etkinliklerini zenginleştirebilir.

Öğretmen kursiyerleri değerlendirirken ölçme sonuçlarıyla; sınıf içi etkinliklere katılımı, tutum ve sergiledikleri fikir zenginlikleri, sorumluluk alma, ekip çalışmalarına yatkınlıkları, edindiği bilgi ve bulguları paylaşabilme vb. özellikleni de göz önüne alarak başarıları hakkında karar verir.

 

BİLGİ ALMAK İÇİN TIKLAYIN